Jak lidé vnímají finanční poradce

4. dubna 2012 v 19:01 |  Aktuality
To, čím jsou lidé nejvíc lákání ke službám finančních poradců je možnost vybrat si z více možností.

Jak vyplývá z výsledků průzkumu, povolání finančního poradce lidem evokuje nejčastěji snahu dosáhnout co nejvyšší provize, ale spíše jim nevadí. Při investování vyhledávají hlavně informace na přepážkách v bankách a pojišťovnách.
Lidí se na výši provize příliš neptají, často je to ani nezajímá. Ze zákona se například už třetí rok musí sdělovat výše provize za zřízení penzijního připojištění a nedá se přitom říci, že by to zásadním způsobem ovlivnilo jejich rozhodování. Konkrétně za penzijní připojištění si poradci berou jeden až dva tisíce korun, u provize téměř vždy záleží na výši úložky, kterou chce klient do finančního produktu investovat. Nejvyšší provize bývají obecně u investičního životního pojištění.
Pokud už lidé služeb poradce využijí, oceňují možnost vybrat si z více produktů a také to, že dotyčný bude schopen posoudit jejich finanční situaci. Na přepážky finančních institucí pak lidé chodí proto, že v nich vyvolávají důvěru a věří v odbornost tamních pracovníků. Internet pro konzultace ohledně investice používá především mladší generace - důvodem je dostupnost a úspora času a peněz.
Lidé začínají v současné době sami více přemýšlet o tom, do čeho je pro ně v jejich situaci výhodnější investovat.
Další články:
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Aktuální články

Reklama